The work of Pedro Figueiredo is an act of resistance and also permanency. It is precisely for that grace and honesty with which faces a traditional language of the world of art as sculpture, in a time when many deaths are enacted through art. This kind of work is understood, somehow, as academic, it is almost an act of bravery when artistic practices are constantly redefined in the scenario of new technologies and other forms of production the image that results from the accumulation of his own and the loan collage...Read more...
La obra de Pedro Figueiredo es un acto de resistencia y también de permanencia. Y lo es, precisamente, por esa gracia y honestidad con la que enfrenta un lenguaje tradicional del mundo del arte como es la escultura, en un momento en el que tantas defunciones se decretan al paso. Hacer ese tipo de obra, entendida, de algún modo, como academicista, es casi un acto de valentía cuando las practicas artísticas se redefinen constantemente en el escenario de nuevas tecnologías y otras formas de producción...Ler mais...
Between echoes of others creations, shape generative of shape, the resonance of tradition, vibrate with more intensity in the essence of artistic creation which dare the inedited. In the point of the historical view, the act creative, requires of itself, a compromise transitive, that isn’t necessarily obvious it’s profoundly evocative.
Every artistic creation is related with creation that precede it, of the same way that influence, in the production succeed. Whatever been by affinity, or inversely, appear by a beginning of rupture. Read more...
Entre ecos de outras criações, forma geradora de forma, a ressonância da tradição, vibra com mais intensidade na essência das obras que ousam o inédito. Do ponto de vista histórico, o acto criativo, exige de si próprio, um compromisso transitivo, que não sendo necessariamente evidente é profundamente evocativo.
Toda a obra de arte se relaciona com a criação que lhe antecede, da mesma maneira que se repercute, na produção sucessora. Quer seja por afinidade, ou inversamente, surja por um princípio de rotura. Ler mais...
With or without explanations or reasons to be in the inhuman, not human or human, it’s right that the contemporaneous sculpture doesn’t represent the children of Adão and Eva, neither masculine nor feminine, if not in academicals, amateur or exception. The man isn’t figured to live eternally… nor to dominate infinitely the terrene world. In times gone by the ideality Hellenics searched to sculpture the most perfect body to be God or an hero, but always model. Buried under... Read more...
Com ou sem explicações ou razões de ser no inumano, desumano ou humano, certo é que a escultura contemporânea não representa os filhos de Adão e Eva, nem masculinos nem femininos, se não em academismos, amadorismo, ou excepção. Já não se figura o homem para viver eternamente... nem para dominar infinitamente o mundo terreno.
Já lá vai o tempo em que a idealidade helénica procurava esculpir o mais perfeito corpo para ser Deus ou herói, mas sempre modelo. Ler mais...
That is possible that the sculpture been the art to interrupt the continuity of the space. Not because been the space the matter of the sculptor but it’s in a determined inscription of the object in the space, that the work... Read more...
É possível que a escultura seja a arte de interromper a continuidade do espaço. Não porque seja o espaço a matéria do escultor mas porque é numa determinada inscrição do objeto no espaço que o trabalho do escultor se identifica. Ler mais...